Kontaktinformation

Kontaktinformation och vägbeskrivning hittar du här!

Bankgiro 301-8942 (HästKuren).

Swish nr 123 468 8172.

 

Kundbesök

Sadelinprovningar och andra typer av kundbesök inklusive milersättning betalas med kort eller Swish på plats. Alla kundbesök avbokade inom 24 h debiteras kunden med full taxa. Se aktuell prislista.

 

Betalningsalternativ

Betalning på hemsidan sker antingen mot faktura, kort, direktbetalning eller avbetalning Payson. Alla kunduppgifter är skyddade vid handel via kryptering.

Vid förskottsinbetalning ska pengarna ska vara på vårt konto inom 4 arbetsdagar efter beställning, annars gäller ordern inte längre.

Presentkort kan inte lösas in mot kontanter.

Fullständiga villkor för betalningar med Payson hittar du här: SE_Checkout_villkor.pdf (svea.com)

  • Kortbetalning: Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar med kort och all kortdata hanteras säkert av vår betalväxel netaxept som är certifierade enligt PCI-DSS.
  • Fakturavillkor: Genom vårt samarbete med Payson kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 35 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturan skickas i samband med leveransen. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Kreditgivare är Payson. Payson är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. HF står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister. Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.

  • Kontovillkor delbetalning: Genom vårt samarbete med Payson kan vi erbjuda privatpersoner att teckna ett kontokreditavtal och därmed delbetala dina köp. I kassan väljer du delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du kan när som helst välja att betala köpet i sin helhet. Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen skickas hem till dig. Förutsättning för att ansöka om att delbetala är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.

    En delbetalning innebär att du fördelar betalningen över ett visst antal månader istället för att betala hela köpet på en gång. Vanligt är att dela upp betalningen på 6, 12, 24 eller 36 månader.

    Fast månadskostnad

    Du har en fast månadskostnad för varje delbetalning. I butiken får du information om vilken ränta som gäller. När du köpt din vara är det vi som hanterar dina fakturor och ger dig personlig service om det är något du undrar kring betalningen.

    Enligt gällande avtal debiterar vi en administrativ avgift för varje delbetalning. Vi debiterar även en administrativ avgift för utnyttjad kortkredit.

    Tydlig översikt

    Du kan logga in på Payson.se för att se hela din betalplan, alltså hur mycket du ska betala varje månad och hur många månader du har kvar tills hela köpet är betalt. Du kan när som helst göra en extra inbetalning eller betala hela beloppet. Undrar du över något kring din betalning har vi en välbemannad och kunnig kundservice som hjälper dig.

     

    Leverans utanför Sverige

    Order till utlandet skickas endast mot förskotts- eller kortbetalning.
    Vid förskotts betalning från utlandet gäller:

    IBAN: SE07 6000 0000 0006 0805 7622
    BIC: HANDSESS
    Betalning sker till konto i handelsbanken 6753 608 057 622.

    Köparen står för alla uppkomna extra avgifter, såsom frakt, moms och förtullning

    Frakt

    Vi använder bland annat DHL servicepoint tjänster för att frakta produkten till Dig. Paketet ankommer då till ett av DHL’s servicepoint som ligger i Din närhet, det kan exempelvis vara en närliggande ICA-affär eller bensinstation. Vi har även avtal med PostNord, och skickar vissa paket med dem. Du kan enkelt följa dina paket genom appen ” Dina Paket”.

    Vi skickar gärna sadlar utanför Sveriges gränser. Pris för frakt på förfrågan. Köparen står för alla extra avgifter, såsom frakt- och returfrakt, moms och förtullning

    HästKuren ansvarar inte för försenad leverans orsakad av tredje part. Vi gör alltid vårt bästa för att skicka varorna omgående efter beställning. För beställningsvaror ges oftast en preliminär leveransdatum.

    Ej uthämtade paket faktureras kunden.

    Nya varor retur och reklamation

    Distansavtalslagen gäller. Öppet köp lämnas i 14 dagar på alla nya varor, räknat från när paketet hämtas ut av köparen. Vid retur ska varorna returneras oanvända och i ej förstörd orginalförpackning om möjligt. Om produkten returneras i synbart begagnat skick, förbehåller sig HästKuren rätten att göra avdrag på retursumman. Vid fakturabetalning skickas fakturan normalt via mail. Varor som vi inte har på lager utan är specialbeställningar kan inte returneras om så uttryckligen inte är överenskommet. Om köparen avbeställer varan innan leverans, har säljaren rätt till skäligt skadestånd vad gäller utlägg mm. Köparen blir ersättningsskyldig gentemot säljaren.

    Du kan reklamera en skadad eller felaktig vara till oss. Kontakta via mail info@hastkuren.se. Vid reklamation står HästKuren för frakt  (fraktsedel tillhandahålls).

    Vid ånger eller byte står köparen för all frakt. Returfraktkostnad är alltid samma belopp som fraktkostnaden, om samma fraktmetod och fraktbolag används.

    Varor som sänds i retur skickas lämpligen med DHL med returhandlingar som erhållits från HästKuren, alternativt finns med i paketet vid leverans. Varor som skickas i retur med annat fraktalternativ som innebär extrakostnader, t ex uthämtning på serviceställe eller liknande kommer att debiteras kunden som en serviceavgift på 200 kr (sadlar 300 kr). Returer med Bussgods faktureras med 900 kr i mil- och tidsersättning då vi har långt att åka till Bussgods närmaste uthämtningsställe.

    HästKuren ansvarar inte för försenad leverans orsakad av tredje part, ej heller på grund av extraordinära omständigheter. Vi gör alltid vårt bästa för att skicka varorna omgående efter beställning, alternativt återkoppla preliminär leveranstid till kunden. För beställningsvaror ges oftast en preliminär leveransdatum.

    Begagnade varor

    Tjänsten Förmedling av begagnade sadlar
    Vi hjälper ofta våra kunder med försäljningen utav deras egen sadel. Kravet är att sadeln skall passa in i vårt övriga sadelsortiment samt naturligtvis vara i gott skick. Nyare sadlar ska åtföljas av någon form av inköpshandling, kvitto etc. Då vi åtar oss att sälja en sadel åt kund sköter vi all annonsering samt hela försäljningsproceduren, Du behöver bara sitta och vänta på pengarna. Vår provision är 2900 kr, som dras av efter försäljning. För inlämnade sadlar som hämtas ut igen inom ett år från inlämningsdatum tas en avgift på 500 kr ut för att täcka omkostnader såsom fotografering, annonsering mm. Vid uthämtning av sadel ska förmedlingskvitto uppvisas. Om en sadel varit inlämnad under lång tid utan att bli såld kan kunden komma att kontaktas av HästKuren för att hämta ut sin vara igen. Om varan då inte hämtas inom utsatt tid (vanligen 3 månader efter kontakt om uthämtning, eller enligt överenskommelse) tillfaller varan HästKuren att avverka på lämpligt sätt. För mer information om hur det fungerar när vi säljer en sadel åt kund maila oss på info@hastkuren.se.

    Begagnade sadlar på öppet köp
    Du får ta hem begagnade sadlar på öppet köp och provrida hemma med stigläder. Under tiden sadeln är hos dig ansvarar du fullt ut för den. Tänk på att en begagnad sadel på öppet köp är någon annans egendom! Sadeln ska lämnas tillbaka i samma skick som den lämnade HästKuren. Under öppet köp tiden får inga förändringar göras på sadeln, såsom bomändring, omstoppning eller annan åtgärd.  Vi förbehåller oss rätten att eventuellt ta ut ersättning för skadade eller stulna varor. Vid retur av begagnad sadel kommer pengarna för sadeln att återbetalas, förutsatt att köpvillkoren har fullföljts.

    Kunden står för all fraktkostnad till och från HästKuren. Fraktkostnad för returfrakt är alltid samma kostnad som för frakt till kund, förutsatt att samma frakttjänst och fraktbolag används.. Du har alltid fritt öppet köp i 3 dagar vid avhämtning eller 4 dagar (räknat från uthämtningsdatum) vid sändning av varorna. Behöver du några dagar längre går det bra om du meddelar detta inom 4 dagar efter uthämtning av sadeln. Retur är alltid möjlig inom 14 dagar från uthämtning, dock måste vi då ta ut en avgift för lånet a’ 300 kr per dag, för att täcka extra slitage som detta innebär.
    Det är viktigt att du meddelar att du vill returnera varorna innan du skickar tillbaka dem. Instruktioner hur du gör vid retur bifogas alltid, även retursedel bifogas i paketet. Pengar betalas tillbaka inom 10 arbetsdagar när varorna har kommit i retur. Begagnade sadlar som lämnas in efter överenskommen öppet köp tid utan att ny överenskommelse om förlängd öppet köp tid gjorts med HästKuren räknas detta som hyra av sadel och faktureras med en extra avgift a’ 300 kr per dag (gäller inom 8 dagar från uthämtning i butik och inom 14 dagar från uthämtningsdatum vid weborder ). Inga begagnade sadlar tas i retur efter 14 dagar.

    Varor som sänds i retur skickas lämpligen med DHL med returhandlingar som erhållits från HästKuren, alternativt finns med i paketet vid leverans. Sadlar som skickas i retur med annat fraktalternativ som innebär extrakostnader, t ex uthämtning på serviceställe eller liknande kommer att debiteras kunden som en serviceavgift på 300 kr. Returer med Bussgods faktureras med 900 kr i mil- och tidsersättning då vi har långt att åka till Bussgods närmaste uthämtningsställe.

    Alla begagnade sadlar säljes i befintligt skick.

     

    Tar vi inbytessadlar?
    Ibland händer det att vi kan ta Din sadel i inbyte vid köp av annan ny sadel ifrån oss, dock beror det mycket på vad det är för sadel Du har (märke/storlekar/skick).

     

    Förändrade villkor

    Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. För Dig som kund är det viktigt att Du kontinuerligt tar del av våra aktuella villkor.

     

    Företagsinformation

    Organisationsnummer: 72051640851 HästKuren Sadelspecialist och Fysioterapi